Gazdaság és Államigazgatás
Az államigazgatási reformot végre kell hajtani, meg kell szabadulni a kommunista-szocialista típusú osztogató/fosztogató állammodelltől. A modern posztkommunista állam fontos küldetése a magántulajdon tiszteltének tudatosítása. A jóléti állam alapja a vállalkozások profitot termelő tevékenységének biztosítása.
Az állam feladata az ezt elősegítő gazdaságpolitika kialakítása, amely a beavatkozási minimum elvét követi. A közkiadások vonatkozásában olyan modell kialakítását javasoljuk, amely sokkal nagyobb teret ad a magánerőből történő jótékony/közcélú pénzalapok létrehozásának és ezeket bekapcsolja a rászorulók támogatására.
Adóreform és vállalkozásösztönző gazdaságpolitika
Javasoljuk a gyors és radikális adóreformot, mivel meggyőződésünk hogy a gazdasági növekedés alapja a vállalkozói kedv és a személyi jövedelmek növekedése.
Ennek a behajtás és az elszámolási bizonylati fegyelem fokozott megkövetelésével kell együtt járnia. Adócsökkentés nélkül viszont ennek nincs erkölcsi alapja.
Általános irányelv: A GDP arányos bruttó adóteher ne haladja meg a 20 %-ot. Ezt kétharmados törvényben kell rögzíteni.
Konkrét javalsatok:
Pénzintézeti és kamatpolitika
Az államnak be kell avatkoznia a jelenlegi kamatkartell letörésére. Elfogadhatalan, hogy a pénzintézeti lobbi gyakorlatilag szabadrablással kihasználja a lakossági és vállalkozói szektor alulfinanszírozottságát. Különösen sérelmes a hitelfelvevők rabszolgaszerződéssel történő zsarolása, amely szinte minden pénzintézet gyakorlata. A THM bevezetése nem hozott észrevehető javulást a hiteligénylők védelmében. Célszerű egy kamatplafon bevezetése.
Államháztartási reform
A teljes költségvetés átdolgozása szükséges. Az állam vonuljon ki a kulturális, hitéleti és pártpolitikai tevékenységek finanszírozásából. Az egyéni jövedelmek max. 10 %-áig mindenki legyen jogosult támogatást adni egyháznak, pártnak, egyéb szervezetnek. Ezt az SZJA alapból le kell vonni, ezért versenyezzenek az egyházak, kulturális szervezetek, pártok stb. Ez egyúttal megoldja a legitimitási vitákat is.
Közalkalmazotti létszámcsökkentést haladéktalanul meg kell kezdeni és az EU átlagra kell levinni. Meg kell szüntetni a „800.000 párttag” örökségét.
Ki kell építeni a törvényi kereteit és végrehajtás mechanizmusát az állami finanszírozású projectek pártfinanszírozási célra történő felhasználása megakadályozására (autópályaépítés).
Egészségügy
Átfogó egészségbiztosítási, szolgáltatási reform szükséges. Az állam nem vonulhat ki az egészségügy finanszírozásából és nem adhatja át azt magánpénztáraknak. Az orvosi etikai kihágásokat, műhibákat szigorúbban kell szankcioálni. A terhesgondozásnál meg kell szüntetni azt a gyakorlatot hogy az ambuláns rendelésről "átirányítják" a kismamákat a magánpraxisba a szülés-nőgyógyászok. Ez rendkívül etikátlan és szigorúan szankcionálandó vétség. A terhesgondozást és szülészeti tevékenységet fokozott figyelembe kell részesíteni.
Közigazgatási reform
Átfogó közigazgatási reformot kell kidolgozni.
Választási törvény módosításával biztosítani kell, hogy parlamenti képviselő helyek 200-ra csökkenjenek. 100 fő egyéniben, 75 fő területi listán 25 országos listán kerüljön megválasztásra.
Önkormányzatok számát radikálisan csökkenteni kell a jelenlegi 3600-ról a városi kerületek, kistelepülések, kistérségek észszerű összevonásával. A korábbi járási méretnek megfelelően, általános irányelvként vidéken kb. 25.000 fő, nagyvárosokban 50.000-75.000 alkosson egy önkormányzati térséget. Kivétel az ennél nagyobb városok. Ez kb. 350-400 önkormányzat létrejöttét eredményezi. A képviselőtestületek létszámát csökkenteni kell a mostaninak kb. a felére.
Budapest kerületi önkormányzatainak csökkentése szükséges összevonással. „Egy város – egy vezetés” elve alapján a városfejlesztés és költségvetés fővárosi szintű meghatározása, végrehajtása szükséges.
Prioritások: úthálózat fejlesztés, erőteljesebb metróépítés, villamoshálózat csökkentése, egyéni és tömegközlekedés egyenjogúsítása (buszsávok számának csökkentése). Budapest nemzetközi üzleti központi jellegének erősítése.
A jelenlegi fővárosi parkolási terrort meg kell szüntetni: alacsonyabb díjazást és egységes parkolási rendszert kell bevezetni. A parkolási díj nem lehet „füstadó”. A büntetés késedelmes befizetésének díja nem haladhatja meg a büntetés mértékét. Ez az irányelv alkalmazandó az autópályadíjra is.